View Single Post
Old 02-01-2010, 12:03
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Zeer mooi! Echt waar! Om te vermijden echter dat op een dag je "Sabelt" sponsors op de schoudergordels er gewoon afvallen terwijl je model al in elkaar staat, zou ik ze vastmaken aan de uiteinden met een minuscuul tipje secondelijm op een tandenstoker. Waarschijnlijk zijn die dingen zelfklevend, in dat geval houdt die lijm maar een beperkte tijd en droogt hij uit na pakweg 6 maanden of zo. En dat zou jammer zijn, niet?
Quote:
Originally Posted by Loixrallyfan View Post
Die labels heb ik gewoon uit een decalvel geknipt en aangebracht met een beetje houtlijm. Is er nog nooit één losgekomen. Ik doe dit om de indruk van een verdikking te bekomen. De decal plat op de gordel vind ik niet zo mooi.
En bedankt hé
Ik zou wat anders over de gordels willen zeggen. Ik begrijp de redenering om dikte te creeëren door middel van de decal uit te knippen en die dan met wat houtlijm aan te brengen. Maar, hierdoor blijf je wel een wit randje zien op de uiteinde van deze stukjes. Een wit randje veroorzaakt door het decalpapier. Dus, als je deze methode verder wil blijven gebruiken, kan je misschien deze randjes wat aanstippen met wat rode verf. Beter is echter nog om de verdikking te maken met gordelmateriaal dat je rond de gordel aanbrengt met wat secondenlijm. Eens dat klaar is, kan je de decal er normaal op aanbrengen. Met wat decalverzachter (Sol of Daco) én behulp van de haardroger, neemt het logo dan ook de structuur vorm van het gordelmateriaal aan én komen ze nooit meer los.

Voor het overige, zeer mooi werk!
Reply With Quote