Update.
"Staat dieje Porsche nu nóg nie in de primer?" hoor ik je al zeggen... Neen, ik ben er nog een 2e week mee zoet geweest dus. Deze body zorgt er namelijk voor dat ik me de laatste 2 weken eerder bezig gehouden heb met "beeldhouwen" dan met modelbouw
Enfin, dat hoort allemaal tot de fun van het "plekken" natuurlijk. En resin kits laten zulke verbouwingswerken ook gemakkelijk toe. Maar echt vooruit gaan doet het niet natuurlijk, en dan is het zaak om de moed niet te verliezen...
Wat hebben we allemaal gedaan? Wel, naast het afwerken van de Bin Sulayem Escort hebben we op regelmatige tijdstippen de Porsche onder handen genomen om hem er presentabel te laten uitzien. Ik zal onderstaande foto gebruiken om een aantal aanpassingen te beschrijven: volg de rode pijlen van links naar rechts...
Uitkrassen van alle panel lines: in feite heet het eerder "uittekenen en inkrassen van de panellines, want er waren er geen. Ongetwijfeld een gevolg van het gieten van een groot aantal modellen uit dezelfde mal, want Etienne is er niet de man naar om zo'n zaken te vergeten bij zijn ontwerp.
Toevoegen van panellines die niet in de kit voorzien waren: af en toe vergeet zelfs Etienne een panelline, maar daar zijn de referentiefoto's dan weer goed voor.
Voor de 3e keer opnieuw scratchen van het linkse raamkozijn: nadat ik het de 1e keer "op goed geluk" gemaakt had, paste het niet in de deur. Een 2e poging lost dit probleem op. Maar toen ik opmerkte dat er in de kit ook nog foto-ets raampjes zitten die tegen dit raam gekleefd moeten worden en waartussen het raam zelf komt te zitten, paste dit geëtste onderdeel net niet. Ik zat er een halve mm naast, maar dat is genoeg om een 3e keer opnieuw te beginnen. Nu past alles prima

Je kan natuurlijk ook eerst je kit eens goed bestuderen natuurlijk, dat bespaart een hoop ellende
Aan brengen van "spatbordverbreders": niet echt verbreders, eerder verdiepers. De foto's toonden me echter dat de achterwielen de kas bijna raken en dat de spatborden ook een verticaal deel vertonen dat het model niet heeft. Met wat plasticard is dat euvel ook weer opgelost.
Ook achteraan moesten de panellines eerst uitgetekend worden waarna ze uitgekrast werden.
Wat er nu nog ontbreekt als ik het model vergelijk met de referentiefoto's, zijn de gaten die ik voorlopig aangebracht heb met photoshop. Ik zou echter graag eerst willen weten waarvoor die dingen eigenlijk dienden, dan doe ik misschien geen stommiteiten. Iemand een idee?
Achteraan is er ook werk gemaakt van de motorkap met picknick-tafel. Ik heb geen duidelijke referentiefoto's van de achterzijde van de Porsche, maar ik denk dat de rooster op de achtervleugel ook wit was, net als de rest van de motorkap. De onderkant van de motorkap is dan weer rood. Maar als iemand me kan bevestigen dat het rooster effectief wit was (en niet zwart) zal ik me toch iets beter op mijn gemak voelen...
Weer een foto met klare inkijk op het interieur. De detaillering binnenin zal zijn vruchten kunnen afwerpen...
Tenslotte een plaatje van hoe ik denk het model tentoon te stellen als het af is. Inkijk in het interieur, inkijk in de motorruimte. Nu zit in beide interieurs bitter weinig om te bewonderen, maar dat zal moeten veranderen... De motorkap werd trouwens ook eerst voorzien van een ingetekende panelline, waarna ze ingekrast werd. Het rooster en het deel er rond zal wit gespoten worden, de vleugel daar rond wordt matzwart.
Wordt vervolgd!