Bedankt voor de foto's iedereen!
En nu: "de Bastos-streppekes"!
Inderdaad, het spuitwerk was nog maar fase 1 van de operatie die de grote decals vervangt. Fase 2 is het invullen van de witte vlakken op de flanken van de BMW met rode strepen en gouden biezekes. In feite moeten het witte strepen voorstellen met gouden biezekes die op een rode ondergrond staan, maar ik doe het dus andersom. Nog een opmerking hierbij: op de referentiefoto's is te zien dat de striping vanop de zijkant gezien mooi rechtdoor loopt. Dit betekent dat de strepen op de schuine en ronde spatbordverbreders breder worden dan de strepen op de rechte flanken, zodat ze vanop de zijkant even breed lijken. Als ik tijd heb zal ik wel eens een foto nemen van de zijkant zodat ik dit kan illustreren...
Met rode decal sheet heb ik dus smalle reepjes gemaakt die in kleine stukjes op de witte vlakken gezet werden, en hier en daar werd er wat bijgestipt met rode verf. Een dag later heb ik dan de gouden reepjes gemaakt die op dezelfde manier aangebracht werden en eveneens links of rechts met wat verf bijgestipt worden. Hierbij wordt ook de witte band op de motorkap niet vergeten.
Nu laat ik alles weer mooi drogen om vervolgens de sponsordecals te kunnen aanbrengen. Ik heb nog een laatste poging gedaan om de enige decals die nog enigszins een 'bocht' moesten vertonen, nl. de achterlichten en pinkers, via de decals te plaatsen maar ook hier heb ik de handdoek moeten gooien en alles vervangen door geverfde exemplaren... Rotdecals!
Enfin, hier zijn de foto's: