Quote:
Originally Posted by Fonne
Ik had het over het eerste voorstel.
|
Dat is een impressie van de groep achter "Deltawing", Swift, Dallara en Lola zijn ook bezig met diverse concepten.
Wat betreft de nieuwe wagen, hopenlijk leeft de IRL dan nog. De laatste tijden zijn er heel wat berichten te vinden dat het "oude geld" de serie heeft verlaten of op het punt staat om te verlaten. Zelfs de Indy 500 zou op termijn in gevaar kunnen komen.
Enkele artikels die voor de liefhebber het lezen waard zijn:
Tony George die uit de "familie" word gezet m.b.t. de organisatie IRL, het circuit en de holding van de familie:
http://www.ibj.com/tony-george-ouste.../article/15343
Tony George die zijn laatste restant moet opdoeken, zijn team:
http://www.autosport.nl/klasse/irl/n...einde_(1).html en
http://www.autosport.nl/klasse/irl/n...ar_deuren.html
Het familiebedrijf dat een beetje last heeft van de economie:
http://www.ibj.com/newstalk/2010/02/...AMS/post/16161
Zwaar verloren met de F1, Brickyard Nascar 2008 en 2009 geen echte kaskrakers. Familiecentjes die niet meer of in ieder geval minder beschikbaar zijn voor het circuit.
Hopenlijk brengt die nieuwe wagen de gewenste redding maar het kon weleens over en sluiten zijn voor Open Wheel Racing in de States. Als we heel eerlijk zijn is de boel al bijna 15 jaar bezig aan een dalende tendens. Is er een bodem in zicht of is het een bodemloze put?