Update!
Nadat de Droogmans Porsche afgewerkt werd, kwam deze BMW weer op de werkplank. De raamrubbers, die zeer uitzonderlijk voor een rallywagen bestaan uit chroom bagetten, werden aangebracht met BMF. Een werkje van lange duur... Eens ze er allemaal opstonden werd het interieur van de kas matzwart geschilderd en kon de raampartij erin gelijmd worden.
Het interieur moet ook matzwart geschilderd worden, maar zwart is zo... zwart eh. Om later, als de kas op het chassis staat, toch nog iets te kunnen onderscheiden gaan we een visuele truc toepassen. Ik heb dus het matzwart lichtjes overneveld met blauwgrijs zodat de dieper gelegen hoeken en naden donker blijven en de hoger gelegen delen opgelicht worden. Daarna heb ik de scherpe hoeken nog eens gedrybrusht met Tamiya weathering Masters wit.
Nadat ik de meters manueel geschilderd heb (de meegeleverde decals vertrouwde ik niet na mijn decals-debacle) en enkele knopjes rood geschilderd heb, worden ook enkele andere details aangebracht zoals de pedalen en voetensteun die in alukleur geschilderd worden. Daarna werd de brandblusser ingebouwd: deze werd gescratcht van aluminiumbuis en wat plastic rod omdat de meegeleverde resin brandblusser in hetzelfde bedje ziek was als de Renaissance Porsche.
De stoelen kregen dezelfde behandeling wat het matzwart betreft, nadat de achterzijde in kevlar beige gespoten werden. Vervolgens werden de gordels matrood geschilderd en de Sabelt decals aangebracht.
Tenslotte werden de stoelen ingebouwd en de gordels "verlengd" tot achteraan, waar ze met gespen afgewerkt werden. Het chassis is daarmee klaar en het huwelijk tussen carosserie en chassis kan beteugeld worden...