View Single Post
Old 25-03-2010, 22:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik heb de Audi dus eerst in witte primer gezet, er een laag TS-26 pure white overheen gespoten, en na een dag drogen werden de witte delen gemaskeerd met BMF en Maskol (ik heb dit al enkele keren uitgelegd en gefotografeerd, dus dacht ik dat het deze keer wel eens overgeslagen kon worden). Tenslotte is het rood gespoten met TS-49 bright red, de kleur die het best die van de decals benadert.

Na het wegnemen van de maskering ziet het model er ok uit: de scheidingslijnen zijn scherp en recht, en er is geen overspray. So far so good.

Het chassis wordt ondertussen in het matzwart gespoten zodat de rolkooi er nu mooi mee ingeblend wordt.

Nu was de tijd gekomen om de andere decals op de proef te stellen. Ik snij de 3 Belga-strepen die op de motorkap moeten komen mooi uit en leg ze in het water. Bij contact met het wateroppervlak breekt de decal in 3 stukken. Dat had ik ergens wel verwacht en is nog niet onoverkomelijk, dacht ik. Maar bij het uit het water halen van de decal breekt hij uiteen in wel 1000 stukjes! Daar is niets meer mee te beginnen, en dus moet ik mijn toevlucht zoeken tot een aftermarket rood decalblad waar ik 3 dunne reepjes van afsnij om de Belga-striping mee te vormen. Dat lukt wel aardig, maar het is duidelijk dat het decalblad eerst onderworpen zal moeten worden aan een behandeling met Microscale Liquid Decal Film die met de airbrush over het decal gespoten wordt.

Na een kwartiertje drogen snij ik een volgende decal met Belga-striping uit en leg hem in het water: deze keer gaat alles goed. Het product heeft zijn degelijkheid bewezen. De decals worden er natuurlijk wel wat stijver door, zodat er meer sol nodig is, en ze worden er ook mat door, maar dat is geen probleem omdat het geheel toch nog in de vernis gezet zal worden. Ik ben al blij dat ik ze nog kunnen restaureren heb

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1983_audi_quattro_belga_05.JPG
Views:	1555
Size:	928.5 KB
ID:	17387   Click image for larger version

Name:	1983_audi_quattro_belga_06.JPG
Views:	1558
Size:	930.7 KB
ID:	17388   Click image for larger version

Name:	1983_audi_quattro_belga_07.JPG
Views:	1551
Size:	768.6 KB
ID:	17389   Click image for larger version

Name:	1983_audi_quattro_belga_08.jpg
Views:	1474
Size:	144.6 KB
ID:	17390   Click image for larger version

Name:	1983_audi_quattro_belga_09.JPG
Views:	1534
Size:	1,008.2 KB
ID:	17391  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 26-03-2010 at 18:57.
Reply With Quote