De deelname aan de F1 als team en motorleverancier zal nog wel even duren, dat lijkt me redelijk stabiel. Echter hun toer- of gt-programma is een andere vraag.
Voor de DTM zijn ze dringend op zoek naar een derde fabrikant om de boel draaiende te houden. Als men de verhalen mag geloven dan wil BMW wel deelnemen aan het DTM maar dan wel met een wagen die in een andere kampioenschappen is in te zetten. Vandaar het flirt gedrag met de Japanners en zelfs de familie France van Grand-AM (stond vorige week in de Autosport).
In de afgelopen jaren hebben we MB nooit kunnen betrappen op een (fabrieks)deelname in andere toer- of gt-kampioenschappen. Als het even kon werkte men dergelijke teams liever tegen die met een MB produkt wilde deelnemen aan een bepaalde klasse.
Nu opeens dan een FIA GT3 wagen? Waarom? Als back-up mocht de DTM uit elkaar spatten? Met een GT3 als basis kun je dan weer bepaalde programma's opzetten. Zelfs richting GT1......
Of heeft men gezien dat GT3 wagens lucratief kunnen zijn? Ze zoeken misschien nog wat geld i.v.m. met dit bericht:
http://www.nu.nl/auto/2211667/daimle...schandaal.html
Of wil men niet achterblijven bij de Duitse broeders van Audi en BMW? Sterker nog, gaan deze 3 modellen wellicht de basis vormen van de nieuwe DTM? GT3 met spierballen zeg maar......
Wat denkt u?