View Single Post
Old 26-03-2010, 16:45
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Ondanks dat in het algemeen een zwarte lijn op een witte ondergrond fel afsteekt, vind ik de panel lijnen prima eigenlijk. En dit om 2 redenen:

1. Je moet eens een donkergrijze kleur op een wit model als paneellijn zetten. Ik heb het eens geprobeerd en het ziet er gewoon niet natuurlijk en dus niet overtuigend uit.
Ik heb het vandaag op enkele oude modellen geprobeerd, een witte en een gele. En inderdaad, als ge grijs gebruikt, vind ik het ook niet zo geslaagd. Heb je veel meer de indruk dat ze erop geschilderd zijn. Ik ben dus niet fan hiervan(sorry Gert).
Maar ik begrijp wel wat Tom en Gert willen uitleggen. Mijn inziens komen ze ook iets te fel op de voorgrond.
Wat wel kan, is ze iets dieper gaan zetten, zodat ze minder naar buiten springen. Want als je rond een auto loopt, zie je inderdaad duidelijk zwarte panellines bij een frontaal zicht, maar in profiel zie je ze dan weer minder, omdat de donkere opening dieper ligt. En dat effect mis ik een beetje bij mijn model.
Dus ga ik bij een volgend model eens wat dieper zetten, dan gaat het nog beter uitzien volgens mij.
En inderdaad, een foto is nog wat anders dan het echte. Geeft al eens een vertekend beeld. Een ideaal voorbeeld hiervan is het dashboard van mijn Peugeot 207, dat er niet uitziet op foto, vind ik.
Conclusie: ik ga zwart blijven gebruiken, maar de lijnen minder proberen te benadrukken met iets meer diepgang.