Quote:
Originally Posted by joost
Heinz Harald Frentzen reed in 2008 als fabrieksrijder voor Aston Martin in Le Mans en finishte er vierde in GT1, wat uiteraard geen referentie is. Verder is het uiteraard de FIA die nu voor het WK de keuze van de testrijder maakt en niet SRO. Tot slot ligt het probleem van de BOP bij de teams die op voorhand van de test op de hoogte worden gebracht en dan de keuze hebben om het spel al dan niet eerlijk te spelen.
|
Beste Joost,
Of SRO of de FIA nu de eindverantwoordelijke is voor de BOP-test maakt toch niets uit. Het blijft gepruts en geklungel in het kwadraat. Door hun eigen handelen leggen ze meteen een bom onder de geloofwaardigheid van hun eigen kampioenschap. Sterker nog, ze brengen de continuiteit van hun eigen produkt in gevaar. Dat teams in staat zijn om de boel te flessen geeft toch aan dat de procedure van de BOP niet klopt!
Tja en dan HHF als referentie? Je bent het toch met me eens dat er coureurs zijn die een beter CV kunnen voorleggen op het gebied van GT1-wagens. Zijn ervaring in F1 en DTM doet in zijn geheel niet terzake. Een topper in de F1 is vaak een tobber in een andere klasse

De kleine Schumacher kan dat waarschijnlijk heel goed uitleggen, Hakkinen voor een gedeelte en Coulthard mag het tegendeel gaan bewijzen
Wat betreft GT1, 2008 en Le Mans. Die editie zie je hopenlijk toch niet als grand-cru editie voor GT1. Zie gewoon eens op
http://en.wikipedia.org/wiki/2008_24_Hours_of_Le_Mans. Kan daar nog wel veel letters aan besteden maar HHF & Friends hadden gewoon vijf rondjes aan hun broek voor plaats nummer vier. Nummer twee zat gewoon in hetzelfde rondje van de winnaar. De winnaar in GT1 was een AM DBR9, net zoals de 4de plek van HHF met zijn AM DBR9