Quote:
Originally Posted by Sennake
Aangezien het model dat ik deze keer ga bouwen waarschijnlijk iets meer dan een maand in beslag gaat nemen vanwege zijn grootte, begin ik er alvast aan. Streefdoel is van het klaar te krijgen tegen eind juni.
Het gaat om deze motorfiets:
Ik heb met deze tweewieler wel een hechte nostalgische band eigenlijk. Mijn eerste nieuw aangekocht vervoermiddel was namelijk een Honda MT50, het broertje van de Honda MB50. De 'B' sloeg wat ons betreft op 'baanmachine' en de 'T' op 'trialmachine'. Ik heb een tijdje getwijfeld over welk model ik zou kiezen destijds in 1979, maar omdat mijn broer voor een MT koos dacht ik: "dan nemen we maar hetzelfde". De MB was sneller dan de MT, maar we woonden in de bossen van Averbode en daar konden we met een MT toch wel plezanter door crossen, wat een duidelijk voordeel was als de flikken weer maar eens met hun combi achter ons aan kwamen rijden. Onze brommerkes mochten maar 40 km/uur rijden en met hun 85 km/uur zaten we daar toch duidelijk over. Maar ze hebben ons nooit gepakt gekregen
OK. Terug naar de MB. Tamiya heeft jammer genoeg geen MT in zijn gamma, dus koos ik voor 'the next best thing'. De MB heeft dezelfde motor, en een hoop andere identieke accessoires, maar het chassis is duidelijk verschillend, puur gericht op snelheid. Enkele vrienden van ons hadden een MB en die haalden er een respectabele snelheid uit van 110 km/uur...
.................................................. ........................................
|
Motorfiets, zeg maar gerust brommer. Alhoewel, met snelheden van rond de 80 à 100km/u spreken we niet meer van ne brommer, maar van ne moto. En dan te bedenken dat we ooit een Honda Camino 120 km/u hebben laten rijden. Levensgevaarlijk, zeker in Hasselt op de kleine ring.
We wijken af, maar de nostalgie komt ook hier terug bovendrijven. Mijne maat had inderdtijd ne MB, z'n broer een MT en ikzelf met een Honda Camino.
Veel plezier ermee, ook met de herinneringen uit de jonge jaren.