Skylimit Chambley
Een nieuw circuit, een nieuwe uitdaging, na de eerste kennismaking met het circuit wisten we al snel dat het moeilijk ging zijn. Dit is geen circuit voor hoge topsnelheden! De "kleine" voorwielaangedreven auto's zouden het hier wel eens goed kunnen doen!
Na de eerste rondes van training was het resultaat nog niet zo slecht, een 6e plaats na een meute Porches. Ik bespreek met Chris nog enkele wijzigingen aan de afstelling en wacht de race af! Ondertussen hadden we Bruno Vermeeren als onze 2e piloot weten te strikken!
Bruno zou de start nemen en de eerste stint rijden, ik de 2e; zo gezegd zo gedaan en tijdens de gridvorming begon het langzaam te regenen, even was er twijfel over de bandenkeuze, maar de regen kwam niet fel genoeg naar beneden om ons te overtuigen, bovendien stond iedereen op slicks! Ook voor Bruno was het zijn eerste kennismaking met het circuit maar dat weerhield hem niet om snel in het klassement op te klimmen! Na enkele ronden begon het harder te regenen, en onze rondetijden gingen steeds meer naar beneden, niet erg, iedereen begon trager te gaan. Hoe snel het begon te regenen hoe snel was het ook al weer gedaan! en op een steeds drogere baan kwamen we meer en meer opzetten!
Na de pitstop stapte ik in en op een droge baan kon ik meteen een goed ritme aanhouden! Vastbesloten Bruno zijn goede werk verder te zetten begon ik steeds meer op het gas te trappen en kon enkele leuke gevechten met de snellere porches aangaan!
Tijdens de laatste 15-20 min begon het terug te regenen en waren we een van de snellere auto's op de baan! Het begon steeds harder te regenen en we stonden voor de keuze, doorgaan op scliks (in de regen!!) of binnenkomen voor regenbanden (wat ons snellere rondetijden zou opleveren)
We besloten door te gaan op slicks omdat de wedstrijd bijna ten einde was en het er niet uitzag dat het ging blijven regenen! Enkele van de deelnemers voor ons deden dit wel en zo wisten we in extremis nog enkele posities goed te maken waardoor we net op het podium belanden!