Ok. Nu leggen we de koetswerkonderdelen opzij en beginnen we met de montage van de motoronderdelen. Het motorblok wordt samengebouwd en semigloss black gespoten, net als de cilinder. Enkele details worden in aluminium en/of zilver geschilderd, maar ze moeten nog wel wat diepte krijgen met wat 'smoke', want ze zien er nu nog wat 'plattekes' uit.
De onderzijde van de cilinder wordt ook in het zilver gezet: dat herinner ik me nog van uit de tijd dat ik zelf een Honda MT-5 had; die zilverkleurige dichting was typisch en aan de zijkant zelfs een beetje zichtbaar als je net tussen het motorblok en de cilinder keek. Ook het luchtfilterhuis wordt samengebouwd en semigloss black gespoten.
Vervolgens worden deze motoronderdelen aan elkaar gemonteerd. De carburator en andere onderdelen in het aluminium zijn ondertussen ook samengebouwd en zelfs al voorzien van een laagje smoke om er wat realistischer en 'vuiler' uit te zien.
De foto's van het samengebouwd motorblok geven nu nog een duidelijk beeld, want eens de bekabeling eraan bevestigd wordt is het niet meer zo goed zichtbaar hoe één en ander aan elkaar gemonteerd zit...