De huidige ACO GT2 limieten qua cilinderinhoud zijn identiek aan de GT1, dus 8 liter voor een atmosferische motor en 4 liter voor een turbomotor. Het reglement 2011 voorziet (momenteel) geen wijzigingen op dat vlak.
Ter illustratie, de Corvette GT2 heeft een cilinderinhoud van 5.5liter
De Ford GT (in GT2 versie) zou trouwens in twee verschillende motorversies verkrijgbaar zijn: eentje van Roush Yates of eentje van Elan.
Zoals jullie wellicht al hebben vastgesteld wordt de nieuwe Lola B11/40 LMP2 "versierd" met een haaievin

Smaken kunnen verschillen, maar ik lust het niet.
In dat verband vond ik trouwens een argumentatie op wikipedia:
Quote:
In addition, LMP bodywork must have a Formula One-style vertical fin on the top of the engine cover to reduce lift tendency and such "flipping" airborne crashes such as the 1999 race with three incidents by the Mercedes-Benz CLR and the 2008 1000 km of Monza crash by Stéphane Ortelli with the Courage-Oreca LC70.
|
En wat overkwam Mark Webber onlangs in Valencia met zijn van een flinke vin voorziene Red Bull? Juist, flipping.
Oké, de redenering gaat niet helemaal op, de Red Bull koos immers het luchtruim na gebruik van een springplank onder de vorm van een Lotus, en dus niet spontaan zoals in het geval van Mercedes en Oreca Eens de vlucht ingezet heeft die haaievin nochtans niet verhinderd dat Webber overkop ging.
Volgens mij - maar ik ben geen wetenschapper in de aerodynamica - gaat die haaievin niet het gewenste effect sorteren en verknoeit het volledig het design van de LMP's. Economisch gezien kan ik er echter begrip voor opbrengen, er komen enkele vierkante meter extra publiciteitsruimte bij.