En toen ging het heel snel. Ik ben namelijk een week op vakantie geweest aan zee, en ik heb veel tijd gehad om verder te doen aan de Ferrari (veel slecht weer met andere woorden). Ik had mijn fototoestel wel bij, maar bij het slechte weer vond ik buiten geen goede locatie om bouwverslag-foto's te nemen, en mijn studio had ik niet meegenomen. Je zal het dus moeten doen met de foto's van het afgewerkte model, met daarbij de uitleg over hoe ik één en ander uitgevoerd heb.
Ik zal van voor naar achter de beschrijving uitvoeren. Vooraan werden de extra verstralers dus aangebracht en geschilderd. Ook werd er een beetje aandacht besteed aan de details zoals de steuntjes waarmee de lampen aan de wagen vastgemaakt zijn.
De snelsluitingen en lederen riemen op de motorkap zijn aftermarket onderdelen. De originele waren in resin in het model meegegoten en zagen er niet erg realistisch uit.
De ruitenwisser is ook aftermarket: Starter had er gewoon geen voorzien.
De rechthoekige spiegel werd vervaardigd uit wat overschot aan foto-ets materiaal, om de foutieve ronde spiegel te vervangen.
De rivetten waarmee de tonneau-cover op de cockpit bevestigd is, werden gemaakt met de punch-n-die. De witte biezen op de rode stoel zijn gemaakt van gestretchte sprue die op de stoel gekleefd werd en daarna matwit geschilderd werd. Eens dat droog is werd de rest van de stoel matrood geschilderd. Het stuur en het windscherm zaten standaard in de kit.
Iets verder achter de cockpit komen we weer dezelfde snelsluitingen en lederen riem tegen. De tankdop werd gepuncht, de tankbuis bestaat uit wat aluminium buis en het klepje aan de tankdop komt van wat overschot van een foto-ets raampje.
Achteraan werd de verlichting van de racenummer gemaakt met een speldekop, en de resin uitlaten werden vervangen door aluminium buisjes die wat verder uitgeboord werden.
En dat is het zo'n beetje. Meer foto's van het afgewerkte model vind je in
mijn galerij.