Het is alweer een hele tijd geleden dat er nog eens een update van deze thread verschenen is. Dat wil echter niet zeggen dat er niets gebeurd is aan het model, integendeel!
De bijgekochte bouwdoos is ondertussen aangekomen en de kuiponderdelen werden eruit gehaald, net als het zakje met de veer en de schroeven. Maar dat laatste was al niet meer nodig, want amper een uur nadat ik dit gedaan heb vond ik het originele zakje van de eerste kit terug, verstopt ergens onderin een hoop documentatie-rommel. Overigens is dat wel goed nieuws, want zo kan ik dat andere model later ook nog eens bouwen als 'naked bike', zonder kuip dus.
De plastic onderdelen van deze tweede bouwdoos zijn trouwens gewoon van witte plastic gemaakt, in tegenstelling tot die van de originele bouwdoos waar ze van doorzichtig plastic gemaakt zijn, wat ik overigens een stom idee vind: er is geen enkele manier waarop je zon'd doorzichtige onderdelen op een ietwat propere manier aan elkaar kan kleven of lijmnaden kan opschuren zonder sporen na te laten, wat het resultaat hoe dan ook waardeloos zou maken. Als je een motor of wat dan ook wil tonen, dan laat je de kuip er gewoon af, althans dat vind ik ervan. Enfin, terug naar de bouw: de witte kuiponderdelen worden aan elkaar gekleefd en de panel lines worden wat uitgekrast. Alle bouten die op de kuip meegegoten zijn worden opnieuw weggeschuurd om ze te vervangen door gepunchte boutjes achteraf. Daar waar de 2 bouten zitten die de kuip aan de zijkanten bevestigen aan het kader, worden er ook weer de nodige gaten geboord om de mishmash schroefjes die ik voorzien heb toe te laten. Op de foto's is te zien dat er wel nog een boel werk te doen is om de lijmnaden weg te schuren zodat de kuip eruit ziet alsof ze uit één stuk gegoten is. Het essentiële verschil echter met de bouw van de vorige kuip is de handvatverbreders die ik deze keer rechtstreeks op de kuip vastgekleefd heb om ervoor te zorgen dat ik achteraf geen problemen meer krijg met het spuitwerk, zoals de vorige keer.