View Single Post
  #1  
Old 13-09-2010, 20:20
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Ferrari Enzo - Tamiya - 1/24, update 4 29-03

Afgelopen weekend op de KMK-beurs werd me duidelijk dat ik nog een lange weg heb te gaan en nog veel technieken heb te leren om mijn modellekes een beetje leuke uitstraling te geven. Op de terugweg naar huis had ik genoeg tijd (4 uur) om na te denken over wat ik nu exact wilde en wil kunnen. Hier ben ik over gaan nadenken en ik kwam tot de conclusie dat ik wel leuk bouw, maar het nog op veel aspecten tekort laat liggen. Ook ben ik gaan beredeneren waarom ik doe wat ik doe en wat ik kan doen om dit te verbeteren. 1 ding is zeker; ik ga me voor dit project volledig concentreren op de juiste motivatie en op de juiste instelling. Ik wil elk onderdeeltje pas gaan monteren zodra ik er tevreden over ben. Ik hoop hiermee mijn eigen niveau te gaan verbeteren, zonder dat het ten koste gaat van het plezier van het bouwen.
Dit is eigenlijk voortgekomen uit de demo van André in de vroege ochtend, hij kan goed bouwen, heeft er veel budget bij en hij lijkt er plezier in te hebben. Met hem vergeleken ben ik een amateur en ik zie dit als een enorme motivatie om mijn eigen zooi naar een leuk niveau te bouwen.


Back in 2006 kocht ik tijdens mijn vakantie in Luxemburg deze Enzo kit, met als doel eens te bouwen als ik ervoor klaar was. Elk jaar verzon ik weer iets om niet te beginnen....ik moet eerst die en die kit afhebben als oefening voordat ik begin aan de Enzo.... en elke keer werd de Enzo vooruitgeschoven. Tot ik gisteren besloot om eindelijk te beginnen aan de Enzo, mijn idee is om elk onderdeeltje de volledige 100% te geven en er alleen aan te werken als er de motivatie is. Wie kent het niet dat een onderdeeltje net niet goed is en we het laten om het verder te verbeteren. Dit wil ik bij deze kit gaan voorkomen, vandaar ook alleen bouwen als er een volledige motivatie is.

Zo ben ik vanavond begonnen en vrijwel alleen maar een uitlaat geschuurd en in elkaar geplaatst, wat ongeveer 3 a 4 uur heeft gekost, morgen doe ik de andere helft, mijn ogen staan nu scheel in mijn schedel.

Dit is de doos:




Dit zijn wat after-market onderdeeltjes die ik ga gebruiken, ik zal meer dan dit gebruiken, maar zo niet voorhanden. Ik wil ook braided-wire, kabeltjes, moertjes, slangeklemmen, gordelsetje en wat PE gaan gebruiken.


De eerste onderdelen van de motor, veel verbetering is niet nodig, behalve als het blok in elkaar zit, de zandtextuur aanbrengen.


Bij dit onderdeeltje ga ik de achterkant gladschuren en voorzien van een stukje ijzerdraad


Als je goed kijkt, zie je in het midden een slang/buis lopen die meegegoten is, deze heb ik uitgezaagd en zal dit vervangen door messing-buis




De onderdeeltjes van de linker-uitlaat,

Last edited by The creative explorer; 29-03-2011 at 22:11.
Reply With Quote