Thread: GP F1 Singapore
View Single Post
Old 29-09-2010, 12:25
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Kovalainen heeft inderdaad mooi het vuur gedoofd, maar ik vond het toch gevaarlijk. Eerst twijfelde hij om de pitlane in te rijden. Gelukkig hinderde hij hiermee geen andere wagen. Uiteindelijk stopt hij vele meters van een interventiepost. Vrij snel kreeg hij, vanuit de pitlane, een brandblusser aangereikt. Het vuur was daarna wel onder controle, nog voor er een marshal ter plaatse was. En ook al vond ik het gevaarlijk, ik vond het ook wel goede televisie en publiciteit voor Lotus.
goh, langs ene kant hebt ge gelijk. mààr: het was de voorlaatste ronde, dan heb je veel teams die aan de muur gaan staan om te vieren. En Lotus krijgt zowat de laatste pitboxen aangewezen in de pitlane. dan lijkt het mij veiliger om níet de pits in te rijden met zo'n vuurzee achter je. en aan elke pitbox staat wel minstens 1 brandblusser, dus kon hij ongeveer overal stoppen waar hij wou. Eigenlijk is het, als je erover nadenkt, vreemd dat men hier verwacht dat een marshall de beste keuze is voor het blussen van zo'n brand: een F1-piloot is volledig ingepakt in brandwerende kledij, zo'n marshall niet.