View Single Post
Old 06-10-2010, 15:55
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Update!

Sommige modelbouwers begonnen zich al zorgen te maken over het feit dat de neus van de McLaren wit was ipv het vertrouwde zwart. Dat komt omdat de carbon-neus in de kit gevormd wordt door decals, die ik om meerdere redenen niet onder dezelfde laag vernis wil steken die ik ondertussen al aangebracht heb:

1) ik heb ooit een probleem gehad met Tameo-carbondecals, ten tijde van de bouw van mijn Renault R25 F1. Ze reageerden wel niet met rimpels op de Gunze Sangyo vernis, daar niet van, maar de gestreepte carbon-structuur die in feite gedrukt is op een zwarte ondergrond, was wel verdwenen, zodat ik enkel nog een zwarte decal overhield. Dat risico wil ik nu niet lopen.

2) de carbon van de McLaren neus is zeer duidelijk mat, dus is het beter van de decal aan te brengen na het spuiten van de vernis. Zeker omdat de decal zelf ook mooi mat is.

En zo heb ik het dan ook gedaan. De carbondecals zien er erg overtuigend uit, en ze laten zich ook mooi bewerken en in plooi leggen met sol. Daarna heb ik ook de voorste ophangingsarmen aangebracht en matzwart geschilderd. Wat de voorkant betreft heb ik tenslotte ook nog de zwarte binnenzijden geschilderd van de endplates van de voorspoiler.

Achteraan heb ik ook al een begin gemaakt van het plaatsen van de achterste ophangingsarmen. Ze zijn echter nog niet 100% afgewerkt noch geschilderd. Ik heb namelijk vastgesteld dat het aanbrengen van de bovenste ophangingsdriehoeken niet gaat zonder de luchthappers een beetje uit te vijlen, wat ertoe geleid heeft dat ik eventjes terug aan afbraakwerken moest doen in plaats van opbouwen. Een spijtig foutje van Tameo...

De cockpit werd ook voorzien van de nodige details zoals de gordels en de versnellingpook. Meer details zal ik pas aanbrengen eens het model op zijn wielen staat.

Wat die wielen betreft, die werden gespoten met Metallic Black, waarna de bandjes erop gelegd werden. Er moeten natuurlijk nog een boel details en decals op aangebracht worden, en ze moeten zelfs nog eerst afgewassen worden, maar ik was nu toch foto's aan het maken dus krijg je ze 'ongewassen'...

Het dashboard en het stuur zijn al gespoten en voorzien van details; ze moeten echter nog wel op hun plaats gelijmd worden. Ik wou eens testen of het schilderen van de stiknaad van het stuur op 1/43 mogelijk is, en ik moet zeggen: het ging beter dan verwacht...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1988_mclaren_mp4_4_11.jpg
Views:	1221
Size:	614.6 KB
ID:	19547   Click image for larger version

Name:	1988_mclaren_mp4_4_12.jpg
Views:	1183
Size:	614.9 KB
ID:	19548   Click image for larger version

Name:	1988_mclaren_mp4_4_13.jpg
Views:	1171