Jaren geleden dat ik nog eens een Belcarwedstrijd live heb gezien, maar van deze editie heb ik wel genoten. Toegegeven, mijn keuze viel op een beperkt programma van Belcar en GT3 op zondagnamiddag, maar beide wedstrijden waren voldoende boeiend. Vooral de strijd voor de derde plaats in GT3 heeft mij kunnen bekoren, helaas werd de Audi R8 van WRT voorlopig uit de uitslag geschrapt. Eenzelfde lot onderging ook de winnende Prospeed Porsche. Mooiste verschijning in de GT3 is wat mij betreft de BMW Z4, ook de klank mag er best zijn, en hun competitiviteit hebben ze wel bewezen.
Als we het dan toch over sound hebben, dan vallen de Corvettes in GT3 versie bijzonder tegen. Die kenmerkende diepe brom van de GT1 (en zelfs GT2) is helemaal verdwenen
Vermits ik al lange tijd geen Belcarwedstrijd meer had gezien, ben ik misschien slecht geplaatst om te oordelen over bezoekersaantallen. Toch vond ik het een gezellige drukte, de tribune aan de Jackie Ickx zat vol, aan de Sacramentsheuvel en de Villeneuve stond behoorlijk wat volk, en aan de buitenkant van de eerste linkse stond zelfs veel publiek. ‘k Denk niet dat er reden was tot klagen, te meer daar 10 oktober 2010 als een echte zomerdag mag beschouwd worden