View Single Post
Old 22-10-2010, 16:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Porsche 928 GT - 1989 - Fujimi - 1/24

We hebben nog eens een doos opengetrokken, want stilaan wordt het tijd dat ik aan mijn november-model begin. De keuze viel deze keer op mijn tombola-kit die ik vorig jaar gewonnen heb op onze jaarlijkse tombola, deze Porsche 928 GT van Fujimi:

De kit is redelijk eenvoudig, het is een curbside kitje (zonder motor of gedetailleerde ophanging) maar met toch voldoende aandacht voor het interieur. Daar gaan we onze aandacht dus op toeleggen, samen met de afwerking van de body.

Deze body wordt samengesteld uit een centraal deel, 2 bumpers en 2 achteruitkijkspiegels, die allemaal in dezelfde lakkleur gespoten moeten worden, dus bouw ik ze samen vooraleer het spuitwerk begonnen wordt. Wat redelijk ambetant is, is het feit dat de ontwerpers van de kit de bumpers zo ontworpen hebben, dat ze nagenoeg dezelfde vorm hebben als de echte, maar dan weer net niet. Het centraal deel vertoont aan de randen, waar de bumpers moeten gekleefd worden namelijk panel lines, waartegen je dan de bumpers moet aankleven. De lijmnaden die zich vormen bij het lijmen zitten dus net naast de panel lines. Omdat het onmogelijk is om de lijmnaden op te vullen zonder de echte panel lines mee te vullen moet je dus eigenlijk eerst alle naden opvullen met secondelijm en bloem, om ze daarna mooi te kunnen insnijden en uitkrassen.

Dat doen we dus, en daarna kan de body gespoten worden. Ik ga voor de 1-2-3 methode: 1 laag primer, 2 lagen lak, 3 lagen vernis.

En nadat al deze lagen aangebracht werden ziet de body er als volgt uit:

Nu mag de body een weekje uitharden, terwijl we ons gaan amuseren met het chassis en interieur. Tegen dat het zover is zal deze body nog geschuurd worden met micromesh, waarna ze gepolisht en gewaxed zal worden. Maar dat is voor een volgende keer...

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1989_porsche_928gt_01.JPG
Views:	1271
Size:	524.8 KB
ID:	19658   Click image for larger version

Name:	1989_porsche_928gt_02.JPG
Views:	1337
Size:	527.1 KB
ID:	19659  

* WWW.SENNAKE.BE *