Quote:
Originally Posted by Erik Olijnsma
Neen, alhoewel je het ook niet helemaal incorrect hebt. De kübelwagen was een auto gemaakt voor het Duitsen leger en dan in de WWII jaren. Daarna was het einde oefening voor de Kübelwagen.
Later, in de jaren '70, kwam VW met het briljante idee om een nieuw soort concept te introduceren op de markt; de 'Thing' of type 181. Deze is juist weer enkel civiel te verkrijgen, maar is wel losjes gebaseerd op zijn oma; de Kübel.
Dus al lijken ze wat op elkaar, het waren niet dezelfde auto's.
Tot zover dit oninteressante stukje autohistorie
Leuk concept zover, de wielen vind ik niet echt passen. ook al is dit een gein-project, ze staan een beetje onrealistisch. Ik denk dat het beter zou lijken met iets kleinere velgen.
Is het eventueel een idee om alle zijpanelen glad te maken?
Voor de rest; goe bezig 
|
Oninteressante autohistorie vind ik het zeker niet. Nu weet ik tenminste iets meer over de wagen waarmee ik bezig ben. De velgen vind ik idd ook groot, maar niet zo overdreven als bvb de modellen van Jada. Normaal krijgen ze nog een zwart hart dan lijken ze zowiezo iets kleiners. Vind ik ze dan echt te groot dan komen der kleinere onder, maar dat zien we dan wel.
De zijpanelen glad maken vind ik persoonlijk geen optie. Dan verliest deze kubel zijn eigenheid.