Herfstvakantie! Dus hebben we nog eens at tijd gevonden om te plekken!
Het chassis van de Porsche is een curbside-chassis, waarop amper 3 onderdelen vastgekleefd moeten worden: een soort van voorste ophanging, en bevestigingsonderdeel om de achteras vast te houden en de uitlaat. De rest is allemaal meegegoten met de basisplaat. Maar wet wat schilderwerk en wat smoke kan er toch een treffelijk beeld gevormd worden, al steken de metalen assen nogal erg af. Maar ze zijn zodanig onrealistisch dat ik het niet de moeite vond om ze in een andere kleur te zetten. Tenslotte zal er van dit onderdeel sowieso weinig te zien zijn eens het model op zijn poten staat...
Aan de bovenzijde van het chassis moesten er wel 2 hoekjes in de kleur van het interieur gespoten worden, omdat die doorheen 2 gate in de achterzetels zichtbaar zijn aan de binnenkant...
...zoals je kan zien eens het interieur op het chassis gedryfit wordt. De realiteit ziet er enigszins anders uit, maar ik wil dit model als OOB bouwen om het ook als dusdanig in te kunnen schrijven in wedstrijden, dus blijf ik er af. Ook de ontbrekende deurklinken bijvoorbeeld worden niet toegevoegd, maar wel met wat zwarte verf gesimuleerd, zodat ze er aanwezig uitzien zonder dat ik tegen het OOB-principe moet zondigen.
Dit is een erg simpel kitje, zoals je kan zien aan deze uitstalling van alle interieur-onderdelen (behalve de versnellingspook en de brandblusser dan). De stoelen werden achteraan wel voorzien van een reepje dunne plasticard zodat ze erg ook achteraan 'gevuld' uitzien. Op de foto zie je waar de rug vroeger zat, en waar hij nu zit. Dit lijkt me niet te zondigen tegen het OOB-principe: er werden geen aftermarket extra's aangewend.
Vervolgens werden de velgen voorzien van wat kleur op de bouten, en de banden werden erop getrokken om gemakkelijker de rubberen gietnaad te kunnen wegschuren.