Modelbouwbijeenkomst - 17 december 2010
Gene paniek, je bent de bijeenkomst van november nog niet vergeten hoor! Maar ik wil al eens iets afspreken voor onze jaarlijkse 'tombola-meeting' van december. En om tijdig een antwoord te hebben, post ik deze thread met poll nu reeds, zodat Johny en ik weten waar we aan toe zijn als we naar Luc Sturm trekken voor onze 'kerstinkopen'.
Wat is namelijk het geval? Tot op heden hebben we altijd een tombola georganiseerd die gedeeltelijk gesponsord werd met de overschotten van de 'pot' die we altijd bijeenleggen op onze maandelijkse meetings, en gedeeltelijk met de inkomsten van de verkoop van de lotjes. Bij aankoop van de tombola-kits werd hiermee rekening gehouden, en de totale som-in-kas werd dan meestal door 25 gedeeld, wat ons op de gemiddelde kostprijs per aan te kopen kit bracht. Dit zet ons meestal in de categorie van de niet al te dure kitjes type Heller, Revell, en de iets simpelere Tamiyas, Fujimis of Hasegawas.
Goed. Dat systeem kunnen we gewoon behouden want het heeft altijd goed gewerkt. Maar er kan meer! Onze kas heeft mettertijd wat aan volume gewonnen, en we zouden er dus kunnen aan denken om de aankopen te gaan doen in een iets hogere categorie. Dit zou betekenen dat onze kas gewoon een groter deel sponsort, en dat de prijs van de lotjes behouden blijft. Dat betekent tegelijk ook dat deze 'verbeterde' tombola niet eindeloos kan blijven duren want dat sponsoren zou onze kas natuurlijk ook doen inkrimpen. Maar het kan. En iedereen zou dus naar huis gaan met een kit van een hogere categorie.
Derde mogelijkheid is dat we vanaf dit jaar een nieuw systeem zouden hanteren. Er zouden dan 2 soorten lotjes zijn en 2 soorten prijzen. De lotjes van 5 euro zouden behouden blijven, maar er zouden nu ook lotjes van 10 euro te koop aangeboden worden. De meesten onder ons kopen sowieso 2 lotjes van 5 euro, dus dan kan je dit jaar overwegen om er eens eentje te kopen van 10 euro en naar huis gaan met 1 duurdere kit ipv 2 goedkopere. De ingepakte cadeautjes krijgen dan een gekleurde sticker opgeplakt of zoiets, zodat je uit 2 sets van tombolaprijzen zou kunnen kiezen naargelang de kostprijs van je lotje. En het omruilen van prijzen na opening van je cadeau zou ook alleen mogen binnen de gekozen categorie natuurlijk. Voordeel van dit systeem is dat we het kunnen behouden, omdat de kas niet leegloopt op die manier.
En ja, misschien willen jullie wel helemaal af van die lotjes van 5 euro en verkiezen jullie allemaal wel rechtstreeks lotjes van 10 euro waarbij de tombolaprijzen allemaal van een hogere categorie worden. En dat maakt het omruilsysteem weerom gemakkelijker want alle kits zitten dan weer in dezelfde categorie...
Wat denk je? Welk systeem geniet je voorkeur? Vul gauw de poll in aub, zodat Johny en ik op 15 november ten laatste weten in welke richting de aankoop van de tombolaprijzen mag gebeuren. Als er te weinig antwoorden binnenkomen gaan we er van uit dat het oude systeem behouden moet blijven... Laat ook weten of je van plan bent om te komen, zodat we ook weten ongeveer hoeveel kits er mogen aangekocht worden...
|