Thread: Monaco: Race
View Single Post
Old 27-05-2002, 12:37
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Volgens mij was de race best spannend, toch naar Monegaskische mogelijkheden. Tot op het einde was er strijd voor de eerste zes plaatsen (ok, Ralfke uitgezonderd want die reed konstant een eenzame race). In de eerste race helft was het bang afwachten of die rokende motor van DC het nog lang zou uitzingen, Montoya kon zijn prooi waarschijnlijk al ruiken.
Nu vraag ik mij af of het niet om een of ander truukje à la 007 ging met de bedoeling JPM uit zijn kot te lokken, want na half koers was er ineens geen rookpluim meer, tenzij bij JPM zelf.
De held van de wedstrijd is ongetwijfeld HH Frentzen en de Sauber van Massa heeft dringend een groot onderhoud nodig,
Bernoldi zal die ruggesteun echt niet leuk gevonden hebben.

In zijn geheel een "interessante" uitslag, hoewel de invloed op de eindstand van het kampioenschap eerder gering zal zijn, maar het is eens iets anders.

Villeneuve verdoet zijn tijd bij BAR and so does Panis.
De Jaguars vervullen de rol van "meer groen op straat" en maken daarmee Aelvoet en Dua blij. Voor hen echter geen kus van de juffrouw en een bank achteruit.
Ook de beide Saubers beleefden geen al te schitterend weekend.

Totnogtoe heb ik de VRT kommentatoren alle krediet gegeven en trouw elke GP op VRT gevolgd. Gisteren werd het mij na tweederde van de race toch te gortig, die mannen volgen gewoon de koers niet en zitten je te overladen met allerhande achtergrondinfo waar je op dat ogenblik niet om vraagt, hou dat aub voor de dode momenten (niet te letterlijk nemen).
Dan maar gauw naar Tassin en Vigneron, die hebben tenminste nog enig inlevingsvermogen, misschien jammer, helaas en onchauvinistisch, maar het is nu eenmaal zo.

jan
Reply With Quote