View Single Post
Old 11-11-2010, 14:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

OK. Dus beginnen we, tegen onze werkwijze in, deze keer met het interieur. Een belangrijk onderdeel van dat interieur is het dashboard. We nemen dit stukje plastic eens onder de loupe en stellen vast dat alle details er mee opgegoten zitten, en alhoewel ze in vergelijking met referentiefoto's vrij correct blijken wat de positie betreft, zijn ze wat diepte betreft waardeloos. Dus ik besluit om ze weg te schuren en te vervangen door mish-mash. Ook de afwezigheid van gaten voor de meters valt erg op: er wordt van de Heller-bouwer verwacht dat hij de decals gewoon tegen het dashboard kleeft. Dat lijkt nergens op, en ik besluit om op de juiste plaats gaten te boren dwars doorheen het dashboard, en aan de achterzijde gepunchte schijfjes te kleven zodat er aan de voorzijde de juiste gaten ontstaan waarin de meter-decals gekleefd kunnen worden. Het centrale deel wordt ook verder voorzien van het nodige aantal schakelaar-gaatjes en in aluminium kleur gespoten. Bij het bekijken van de foto heb ik besloten om er nog eens over te gaan trouwens. De zijkanten worden vervolgens bekleed met houtimitatie-decal.

De verchroomde ringen rond de meters worden vervaardigd van een beetje ijzerdraad die rond een staafje met de correcte diameter gedraaid wordt, en het verchroomde stuur wordt uitgeboord met boortjes van verschillende diameters. Ik moet nog wel de ontstane gaatje schilderen met zilververf aan de binnenzijde.

Verder sta ik nog niet. Maar 'time is on my side', dus ik doe het kalm aan. Tot de volgende update!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1961_jaguar_etype_05.JPG
Views:	2081
Size:	611.6 KB
ID:	19860   Click image for larger version

Name:	1961_jaguar_etype_04.JPG
Views:	2105
Size:	609.0 KB
ID:	19861   Click image for larger version

Name:	1961_jaguar_etype_06.JPG
Views:	2094