De uitlaat is een domper op het plezier. Hier heeft Tamiya TOTAAL de bal mis geslagen. De vorm mag dan wel min of meer kloppen (ik ga echt geen nieuwe uitlaat maken, ik wil deze kit nog in 2011 af krijgen) het samenbouwen is een ramp, niets past 100% en er zijn verbindingsstukken die verwijderd moeten worden. Ik vraag met af waarom Tamiya de spaghetti in 4 stukken maakt en dan de stukken van uitlaten 3-4 & 7-8 in één stuk maakt.

Maar, na 3 uur schrapen en gietnaden verwijderen ziet het er zo uit. Volgende stap is het geheel in primer zetten zodat we de fouten naar boven zien komen.
Vermits de uitlaat op de motor dient te staan vooraleer die ingebouwd kan worden werd er ook al aan de einddelen van de uitlaat gewerkt. De kit onderdelen zijn in chroom. Afschuwelijk! Kunststof chroom delen hebben nooit de juiste 'look' naar mijn mening en waar de delen aan de sprue vastzitten en je ze dus moet losknippen blijft altijd een beschadiging zichtbaar. Daarom heb ik de uitlaten gescratched in aluminium.
Op de draaibank werden 33,5mm lange conische trompetten gedraaid die vervolgens gepolijst werden met schuurpapier korrel 350 - 1200 - 1500 - 3200 - 3600 - 4000 - 6000 - 8000 - 12000 en dan polijstpasta.
Vreemd is dat je op de foto's precies krasjes ziet op de eindeleen van de trompetten, iets dat in werkelijkheid niet te zien is. Misschien zijn ze er wel maar zie je ze niet omdat de delen zo fel blinken.