En weer een project
Op 4 februari begint er in Fryslân een 24-uurs evenement, nu leek het me wel leuk om hier eens aan mee te doen en een kitje in elkaar te duwen. Ik was er al snel uit dat het maar geen 1/24 moest worden. Niet echt spectaculair en relatief simpel in elkaar te zetten. Ik was er al snel uit dat het een grotere schaal moest gaan worden, 1/16 ben ik nog mee bezig, en 1/12 is te duur. Dat zijn toch veelal Tamiya en Doyusha kits bij mij. Al bladerend op de WC door een Monogram catalogus van 1989 kwam ik de Golden T tegen en dat leek me perfect voor de 24-uurs build. Nu kun je natuurlijk nooit een 1/8 model in elkaar steken in 24 uur, die er dan ook nog representatief uit gaan zien.
Daarom ga ik het een beetje anders aanpakken, ik ga alle onderdelen van te voren voorbewerken en spuiten. Op de dag zelf ga ik alle onderdelen samenstellen en detailleren. Nu klinkt dat voor de dag zelf eenvoudig, maar dat zal het zeker niet zijn.
Ik ga niet tot in het uiterste detail toevoegen, het moet vooral een leuke build gaan worden. Toch zal ik zeker geen kansen laten liggen om een mooi model te gaan presenteren.
Even wat foto's
De boxart:
De wielen vond ik nou niet echt geweldig, ik heb slechtere spaakvelgen gezien, maar dit was nou niet echt representatief. Dus de stoute schoenen aangetrokken en een grote stap gezet; het zelf spaken van een velg. Ik heb nog nooit eerder zoiets gedaan en geen idee of ik het kan.
Dit word de nieuwe as
De 'hub' ga ik hergebruiken aan de binnenkant, dus de spaken moesten worden afgeschuurd
En dat ziet er dan zo uit:
De hub aan de voorkant was absoluut niet mooi, dus deze heb ik zelf nieuw gemaakt.
En de nieuwe as van de velg.
In de tussentijd heb ik alle gouden onderdelen in een plastic bak gedonderd en voorzien van een rijke laag Mr Muscle, ik vind het goud dus totaal geen porum....