View Single Post
  #14  
Old 16-01-2011, 23:40
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by eyckles View Post
Ik bedoelde enkel dat je geen revell enamel over tamiya TS kleuren kan spuiten of en ook geen blanke lak uit spuitbusjes van Tamiya over kleuren spuitbujses van Tamiya kan spuiten of ben ik mis. Ik heb wel al gehoord en gezien dat je wel Revell Enamel blanke lak kan airbrushen over Taimiya acryl verven. Ik heb dit gezien op modelbrouwers. Over dat alles van hetzelfde merk, bedoelde ik dat je dan minder kan hebt op problemen, buiten tamiya gerekend. Ik vind het wel spijtig dat autoair geen RAL kleuren heeft. Normaal gezien zouden ze dit toch moeten hebben!

Lesley
Je moet voor ogen houden dat enamels en acrylics niet zomaar door mekaar te gebruiken zijn. Normaal (en vrij kort door de bocht) is de regel:
- enamel over acrylic: geen probleem
- acrylic over enamel: dik probleem.
Best meng je die dingen niet te veel. Wat je wel zonder problemen kan doen is acrylics met het penseel wat bijwerken met enamels. Maar dan moet je wel opletten wat je doet met je vernislagen.
Het heeft gewoon te maken met de chemische reacties van de verschillende soorten van verf, niets met het merk op zich.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote