Dat klopt, vandaar ook mijn post.
Zoals Jo dat zegt, klopt het ook, maar dit is dan weer in tegenstelling met Tamiya.
Ga maar na; de wet van middelpuntvliedende kracht is hier van toepassing, als iets ronddraait, wil het naar buiten toe bewegen.
Als je bovenstaande theorie gebruikt met een remschijf, dan betekent het dat de remstof vanaf de naaf, naar de buitenkant wil bewegen.
Tot zover klopt het allemaal met elkaar.
Het probleem zit hem nu in de groeven, als de groeven recht vanaf de naaf naar buiten toe lopen, dan is het multidirectionaal en kan de remschijf aan beide kanten gebruikt worden
Anders wordt het met gebogen groeven.
Als ik mijn logica gebruik en de wet van middelpunt vliedende kracht, dan zou een groef die begint bij de naaf, naar de richting van de achterkant van de auto moeten bewegen.
Dit zodat de remstof die op de remschoen zit, opgevangen wordt door de groef en naar buiten toe wordt getransporteerd.
Zou de groef naar voren bewegen, zoals tamiya dat bij deze Nissan gebruikt, dan komt de remschoen aan de buitenkant van de remschijf voor het eerst in contact met de groef, waarna de remstof wordt tegengehouden en naar binnen toe wordt gedrukt.
Let wel; ik probeer hier niet te zanniken, maar ik vind het een interessante discussie.
|