Kleine update, met wat uitleg.
De achtersteven werd voor een deel samengebouwd. Niet veel te melden hier. Enkel dat aan de cardan een onderdeeltje werd toegevoegd wegens zichtbaar in het uiteindelijke resultaat. En vermits het de bedoeling is om toch een kléin beetje realistisch te werken, deze toevoeging.
Dan de onderkant van de vloer. Hier heb ik een kleine detaillering aangebracht aan de benzinetank. Niet het echt veel uitmaakt, maar goed. De benzineleiding is ook aangebracht, vermits ook deze weer zichtbaar wordt als een slang die ergens los in het vooronder komt te hangen bengelen, na het verwijderen van de motor door de laatste eigenaar.
Verder ook een beetje van die verstevigingstructuur laten weergeven in de kofferbak. De kap zal immers niet worden gemonteerd, en je krijgt een vrij inzicht in de kofferbak.
De carosserie dan, daarvan heb ik de sierbaget weggeschuurd op de voorste linkervleugel. Ik heb de gaten voor het bevestigen van die baget dan ook maar geboord. In al mijn genialiteit heb ik natuurlijk verkeerd geboord, zodat ik twee gaten opnieuw heb moeten opvullen en nieuwe voorzien. Maar goed, ik ben ik...
De sierbaget op de rand van rechterdeur heb ik ook weggeschuurd.
Dan die rechterdeur... Ik heb via de link die Gert ons hier heeft bezorgd de bevestiging gezien van hetgeen ik vermoedde de correcte methode leek te zijn om roestgaten te creëren. Ikke dus direct uitproberen en ja hoor, dat werkt perfect op een stukkie scrap. En dus maar meteen toegepast op het model. Et voilà, een roestgat.
En nu vragen jullie : Hoedoededa? Wel, langs de binnenkant heel fijn opschuren met een rotarytool (Proxxon, Dremel of wat je ook liefst gebruikt) totdat het zo flinterdun is dat het licht door het plastic schijnt. Je zorgt ervoor dat je langs de binnenkant een solide achtergrond hebt voor de volgende stap: met een naald het dunne plastic doorprikken totdat je een verhakkelde structuur overhoudt. En klaar! Poepsimpel eigenlijk.
Meer roestgaten volgen nog op de gebruikelijke plaatsen.