Ik weet het, mijn Porsche 917 is nog niet klaar, maar terwijl ik daaraan bezig ben kunnen een aantal gespoten verflagen op een volgend model gemakkelijk drogen...
En dat model is de Benetton uit 1995 geworden, waarmee Schumacher zijn 2e wereldtitel F1 behaald heeft op een manier die tot nogal wat discussies geleid heeft. Soit, gedane zaken nemen geen keer, en omdat ik een collectie wil aanleggen met alle wereldkampioenen zullen er ook 7 F1's van 'der Michael' tussenzitten.
De BBR-kit is een schaalmodel van de wagen waarmee Schumi de GP van Brazilië won. Op zoek naar enige referentiefoto's van deze specifieke bolide, die gedurende het seizoen 1995 regelmatig van uitzicht veranderde, kwam ik tot de onthutsende vaststelling dat hier bitter weinig foto's van bestaan. Maar ik heb er alvast eentje gevonden die jullie aantoont om welke Benetton het hier exact gaat:
Goed. BBR gebruikt, net als concurrent Tameo trouwens, voor de basisonderdelen van hun F1's het liefst white metal. Dat materiaal is erg zacht en vertoont nogal dikwijls een relatief oneffen oppervlak. Het was dus een hele opgave om alle putjes en oneffenheden opgevuld te krijgen. Na een dag of 3 opvullen, schuren en vijlen kan ik een eerste laagje grijze primer aanbrengen. Vooral de vloeiende overgang van de neus naar de steunen van de voorspoiler zorgden voor problemen, maar de aanhouder wint... Na het drogen van de eerste primerlaag worden de nodige aanpassingen uitgevoerd om ook de laatste onvolmaaktheden weg te werken, en daarna komt er een tweede laag primer overheen.