Laatste update!
Het hierboven beschreven buizenframe, dat uit een aantal foto-ets onderdelen bestaat, werd aangebracht aan de achterzijde van de Porsche. De achterlichten heb ik moeten toevoegen, want Provence Moulage vond het voldoende om gewoon een likje rode verf te gebruiken, terwijl ik met een beetje epoxylijm vond dat ik de achterlichten wat realistischer kon maken. Een druppeltje clear red deed de rest.
Merk ook op dat ik nog een extra Martini streepje aangebracht heb op de achterzijde van de Porsche. dat is geen fantasietje, hoewel je dat op geen enkel model of op de gerestaureerde Porsche zal aantreffen. Maar ik vond in het boek over de 917 dat ik in het Porsche museum kocht één (zwartwit) foto waarop de achterzijde te zien is van deze wagen, net vóór de start van de 24 uur, en waarop dit Martini streepje te zien is...
Vooraan werden de koplamp-lensjes aangebracht en de pinkers geschilderd, waarna de koplamp-afdekkingen vastgekleefd werden met epoxylijm. Ook de foto-ets ruitenwisser werd samengebouwd, geschilderd en gemonteerd.
De koelsleuven boven de voorwielen werden ingekleurd met matzwart, en de andere panel lines, die veel dieper uitgekrast zijn, werden behandeld met smoke omdat matzwart hier een te overdreven effect zou opleveren.
De tankdop werd voorzien van een foto-ets handvat en zilver geschilderd, net als de nummerverlichting achteraan op de Porsche. De koelingsventilator werd ook voorzien van een beetje schaduw met wat smoke, waarna er wat matte vernis overheen gezet werd.
En dan is de Porsche klaar. Foto's van het afgewerkte model zijn te bekijken in
mijn galerij.