Het was dan ook een ongelofelijk domme zet om een kampioenschap op te richten met wagens die in geen enkele andere serie nog aan bod komen. De opkomst van GT1 in Le Mans bijvoorbeeld vorig jaar was bedroevend, en het niveau ervan des te meer. Dat Matech stopt en zich gaat concentreren op GT2 spreekt dan ook boekdelen.
Hoe leuk GT1WC vorig jaar ook was, Ratel heeft zich vergaloppeerd en moet nu zien een andere uitweg te vinden naar 2012 toe. En dit terwijl 'concurrent' Le Mans/ILMC/LMS/ALMS kan uitpakken met niet minder dan acht merken in de GT klasse. GT3 lijkt dan inderdaad de enige optie. Al blijf ik ervan overtuigd dat de versnippering die nu heerst in de GT wereld (net zoals de verschillende reglementen bij de Toerwagens; WTCC, BTCC, STCC, DTM, Superstars,...) geen goede zaak is om het grote publiek te bereiken en dus een kampioenschap in leven te houden.
Last edited by Pegasus; 11-02-2011 at 22:57.
|