View Single Post
  #6  
Old 01-04-2011, 23:25
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2006
Location: Ollanda
Posts: 364
[QUOTE=Pegasus;267347]Een privé test waar de piloten ongestoord kunnen rijden is dan ook iets heel anders dan tijden neerzetten in een vol veld zoals tijdens de 12U het geval was. QUOTE]

De kwali's in Sebring waren opgesplitst in 4 sessies, de LMP1's reden apart van de LMP2's + LMC's (FLM's in Europa). Er waren derhalve 12 wagens maximaal tegelijkertijd op de baan - die bijna 6 km is. Ruimte genoeg dus en het tijdsverlies tijdens een 'vliegende ronde' zal vermoedelijk tot een minimum beperkt zijn gebleven. Vraag is alleen in hoeverre Peugeot (en de andere deelnemers) tot het uiterste zijn gegaan in de kwalificatie wetend dat de race 12 lange uren duurt. Maar ook in een test zal men (bij lange na) niet tot het uiterste gaan. De tijden waren overigens handgeklokt, althans de tijden die naar buiten zijn gekomen, officiele timing door Audi blijft staatsgeheim. Een van de 'handklokkers' was Duncan Dayton, teambaas van Highcroft Racing, niet geheel objectief derhalve, maar evengoed geloofwaardig.

Werkelijke waarde? Moeilijk te zeggen, maar wel goed voor de psychologische oorlogsvoering tussen Peugeot en Audi! Bring it on!

Last edited by Coach Ep; 01-04-2011 at 23:25.
Reply With Quote