Quote:
Originally Posted by Mark
Dat ze voor start/finish nog met geel zwaaien in de warm-up lap is logisch, daar is de wedstrijd nog niet gestart. Het is wel opmerkelijk dat de eerste post na start/finish met geel zwaait terwijl er op dat moment nog niks is gebeurd.
Was het dan toch een startprocedure met twee warm-up laps? Dat kan die gele vlag verklaren op de eerste post na start/finish en het doven van de lichten op de SC. Dan zit de fout bij de pipo die de lampen moest bedienen.
|
Uit verklaringen van betrokken GTE-Pro rijders (o.a. Patrick Pilet) valt af te leiden dat er op de timingmonitors werd weergegeven dat er nog een 2e SC ronde zou volgen. Ook de teams werden verrast door de groene lichten waarop ze direct het commando gaven aan hun rijders om gas te geven (
"Green, green, green!"). Verklaring waarom er alleen Porsches beschadigd raakten, ligt waarschijnlijk in het feit dat de Ferrari's vooraan het GTE veld starten, achter de proto's en door de snellere acceleratie van deze wagens iets meer ruimte hadden om vaart te minderen of zelfs bijna tot stilstand te komen.
Hoe het ook zij: een fiasco. Was de race director soms kleurenblind....?