Quote:
Originally Posted by Mark
Op korte termijn 4 wagens minder?
Quote:
Quote:
Jean-Michel Delporte: Team Manager
“Laat ik heel duidelijk zijn wat onze positie is na deze race. Als de FIA niet akkoord gaat met een gewichtsreductie voor de Ford GT vóór de volgende ronde in Portimao, dan zullen het Marc VDS Team én het Belgian Racing Team niet starten in Portugal. Zoals vandaag duidelijk te zien was is het onmogelijk om met onze wagen in te halen vanwege het feit dat wij het kleinste motorblok hebben terwijl we wel verplicht zijn om het maximale gewicht te voeren. Hoe kan zoiets nou beschouwd worden als ‘balans in prestaties’?
http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=32004
|
|
Niet al te serieus nemen, het team heeft al wel eerder geklaagd en openlijk gedreigd een klasse te verlaten. Men heeft in ieder geval al een alternatief gevonden in de Kronos LMP1 mocht het FIA verhaal toch spaak lopen. Zien we dan uiteindelijk misschien toch ook nog de Ford GT in LM GTE specs? Zou een mooi eerbetoon aan Martin Bartek zijn.
Quote:
Originally Posted by Belle
Voor race-piloten van dat niveau vind ik het trouwens beschamend dat er bij de starts (en race) zoveel incidenten gebeuren. Ik telde op het einde nog 11 auto's!
|
Op zaterdag was het nog een graadje erger: slechts 9 wagens aan de finish! Botsautopraktijken dankzij de kunstmatig klein gehouden snelheidsverschillen en raceformat van 2 x 1 uur. Het is niet meer dan een ordinair tourwagencircus geworden overgoten met een sausje (uit een pakje nog wel!) van zogenaamde exclusieve automobielen. Trouwens welke GT-serie kan zich waardig ´kampioenschap´ noemen zonder deelname van Porsche en Ferrari, dé iconen van de Grand Touring´s?