View Single Post
Old 31-05-2002, 10:58
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by TiBo
Misschien schrappen we best Minardi en/of Arrows!

- Ik zie meer in een kampioenschap met 10 kapitaalkrachtige teams die elk 3 wagens inzetten.
Een grid met 30 wagens die dan elk gesteund worden door een goede motorleverancier! Dan zou een derde kampioenschap misschien nog de moeite zijn.
tja zelfs dat zie ik op termijn niet haalbaar .... welke kapitaalkrachtige teams hebben ???
Ferrari, Toyota, BMW-williams, McLaren-mercedes eventueel jaguar nog .... maar dan zitten we al aan de teams waar de besparingen al serieus bezig zijn ... Jordan, Bar, sauber, ...

Bovendien geldt voor de bovengenoemde kapitaalkrachtige teams nog het volgende ... Bij die geïnvesteerde bedragen MOET er succes komen, anders kunnen de technische partners die investeringen niet verantwoorden aan hun aandeelhouders ....
Nu draait het bij mercedes al een jaar of 3 wat minder .... Geloof je dat Mercedes er geldt in blijft pompen als resultaat uitblijft, en ze jaar op jaar rond hun oren krijgen van BMW ??? Ik niet ... dan doe die zoals Peugeot, en gaan ze ergens hun succes zoeken ...

Al die grote automerken willen gerust een massa geld in de F1 steken zoals de topteams het geld nu opsouperen ... Maar voor dat geld eisen ze resultaat ... Dat is ook de reden waarom er geen 11 teams met dat budget kunnen rondrijden ... ze kunnen niet alle 11 resultaat boeken.

Dus er zal in de toekomst (als de F1 zich verder als hightech sport ontwikkelt) een deel van de teams komen dat er geld voor heeft ... en een stuk dat er geen geld voor heeft, en dus oncompetitief is.

airco