View Single Post
Old 07-08-2011, 18:15
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Zoals gezegd: de grote lappen komen er aan, er er komt een hoop pas-, meet- en denkwerk bij kijken.
Om te beginnen even schetsen hoe het bouwplan denkt de beste methode voor te stellen om heel de boel in mekaar te lijmen:
1. de zijwanden moeten tegen de vloer worden gelijmd. Dat is inclusief de achterklep, gezien deze verschilt van versie tot 1952 en vanaf 1952.
2. de zijwanden moeten worden afgewerkt met de binnenbekleding, pinkers (die zitten bovenaan tussen de beide deuren) en sierbagetten aan de vloerdrempels.
3. Het dak wordt in een volgende stap aangesloten op de zijwanden en achterklep.

Persoonlijk heb ik daar een klein bezwaar tegen, vermits zijwanden, dak en de achterklep naadloos moeten aansluiten, zoals op de echte wagen. Verder zijn er nog enkele "probleempjes" die eerst zullen moeten worden opgevangen vooraleer we de carrosserie zullen kunnen samenbouwen.

Ten eerste moeten we ervoor zorgen dat naden die niet aanwezig zouden mogen zijn ook dichtgemaakt worden. Je ziet die punten aangeduid door rode pijlen op de foto's.
Verder duiden de groene pijlen op punten die nu in hun geheel niet passen, maar die wel naadloos zouden moeten dichtgewerkt worden.

De blauwe pijlen duiden op punten waar de onderdelen op elkaar moeten aansluiten, maar niet noodzakelijk zonder zichtbare naad. Aan de achtervleugels moet alles aansluiten, maar de naad blijft zichtbaar door een kleine oneffenheid in het plaatwerk. Aan de voorkant kan veel worden gecamoufleerd omdat de opstaande rand een soort van waterkering vormt die voorkomt dat water van de bovenkant van de carrosserie het motorcompartiment in loopt.
Daar is het probleem dat de zijwand wel past aan de voorkant van de wagen, maar verder naar boven is de ronding van de zijwand en firewall niet meer gelijk, zodat de bovenkant niet past. Ik ga trachten hier zowel de kieren op te vullen door extra materiaal aan de zijwand te aan te brengen tot die past, en de zijwand qua ronding aan te passen tot die aansluit op de rest. Wel in de gaten houdende dat de motorkap er later nog op past.
De waterkering zou er wel eens aan moeten geloven bij deze werkzaamheden. In het slechtste geval haal ik ze volledig weg om ze opnieuw te bouwen in aluminium strip.
We zien wel hoe het gaat.

Kunt ge nog volgen? Dan wil ik gene ene meer over horen klagen dat zijn dakluchthapper niet past

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC15765.JPG
Views:	3482
Size:	424.9 KB
ID:	23149   Click image for larger version

Name:	DSC15766.JPG
Views:	3541
Size:	96.1 KB
ID:	23150   Click image for larger version

Name:	DSC15767.JPG
Views:	3531