Tijd voor nog eens een update. Twee weken geleden heb ik nog wat gedaan aan Mack. Toen volgde een weekje rust wegens weg op reis

... En nu is het weer tijd om de laatste loodjes aan te pakken...
De dag voor het vertrek wou ik de banden op hun velgen steken. Blijkbaar moet er iets fout gegaan zijn blij het spuitwerk van enkele velgen wat ervoor zorgde dat ik die opnieuw mocht spuiten...
De oogleden werden ook nog gemaakt. Het kostte (zoals gewoonlijk) veel meet- en paswerk maar het lukte uiteindelijk om ze twee aan twee gelijk te maken. Werken met sjabloontjes doet daar veel aan natuurlijk... De oogleden werden ook al voorzien van hun kleurtje...
Deze week kwam ik evenwel maar traag op gang. Dinsdag heb ik eens mijn to-do-stock geïnventariseerd en ik kwam tot de vaststelling dat die toch weer gegroeid is. Mijn teller kwam op 116 te staan... Ok, het kan veel erger maar ik dacht echt dat ik onder de 100 zat... Niet dus, en de vakantie is al ten einde !!!
Anyway... Gisteren ben ik dan toch begonnen met het assembleren van de onderdelen. De foutief gespoten velgen werden van banden voorzien en geplaatst. De cabine werd vastgelijmd op het onderstel (en verstevigd binnenin zodat ie niet losschiet als je hem optilt). De brandstoftanks kregen hun plaats, de grill kreeg zijn MACK-letters en werd op de neus gelijmd.
Even een foto Mack??
Vandaag heb ik dan een eerste hand gelegd aan de zijraampjes. Deze moeten primergrijs worden. Maar toen bleek dat er maar één raampje volledig was. Het andere, aan bestuurderskant, is maar een halve om te simuleren dat het raampje open staat... Dat wordt dus zelf maken zoals ik ook al bij The King en Sheriff deed... (geen foto van) Dit werd ook al gespoten en mag er vanavond in gelijmd worden....
Tot slot nog iets leuks van op reis. Daar stonden enkele mini-McQueens waar kindjes in kunnen zitten. De ouders doen er dan een euro in en hots bots die dingen bewegen een beetje. Je kent dat wel, ze staan vaak bij shoppingcenters... Ik heb die dus op foto gezet, althans, de reclamestickers aan de zijkant want die ga ik echt wel nodig hebben. Ik had er wel al via de speelgoedautootjes maar nu zijn ze veel beter in kwaliteit. Schitterend dus...
Nu hoop ik nog om bij Dreamland een stoffen poster van Cars (1) te krijgen. In de vestiging te Kuurne hangen er vier van die dingen. Met een beetje (veel) geluk kan ik er eentje op de kop tikken. Zou ideaal zijn om bij de stand op beurzen te hangen... We will see...
Grtzzz