Quote:
Originally Posted by rayvankeulen
Jammer dat dit treurige nieuws het enige nieuws is over de Indycar is
van de afgelopen jaren in de Nederlandse Media..nooit een letter of bewegend beeld en nu in alle journaals en op alle internetsites van de dagbladen de crash...Sensatiezucht, de gemiddelde tv kijker zal nooit een genunaceerd beeld over de autosport krijgen
|
En toch heb ik dit liever als diverse Belgische autopsortsites die het dodelijk slachtoffer van twee weken terug op Circuit Zolder compleet negeren! Als de juiste sites op de juiste manier aandacht hadden gegeven dan had wellicht nu iedereen geweten dat het desbtreffende slachtoffer op een plaats stond waar nooit iemand had mogen staan, ondanks dat het slachtoffer de juiste bandjes e.d. had. Zal geen namen noemen want bepaalde journalisten hebben nogal korte lontjes.
Ja, je kan het zien als sensatiezucht. Hierdoor krijgen de officiele instanties wel de druk van Jan met de korte Achternaam om de streven voor maatschappelijke acceptatie van de autosport. Was dit ongeluk ook gebeurd als er geen 5 miljoen USD was te winnen?
Zie bijvoorbeeld dit stuk:
http://www.racingworld.be/news/8273/...e-dood-in.html
Wij, autosportfans, zien het misschien als sensatiezucht. Zelf heb ik helemaal niets met wielrennen, ik volg het totaal niet.Toch, via algemene media verneem ik wel iets over de dood van Wouter Weylandt.
Het drukt mij, gewoon als mens, wel met de neus op de feiten. Als je gaat fietsen, ook al is het in je dorp, een helmpje kan wonderen doen. In het geval van Weylandt had wellicht niks geholpen maar voor al die mensen in het dagelijkse verkeer met een fiets had een helm wellicht wel het verschil kunnen maken.