De week herfstvakantie was heel druk en veel modelbouwen heb ik niet kunnen doen. Aan de trailer kon ik toch enkele uurtjes schuren en enkele zaken toevoegen. Zo werd dat gat dichtgemaakt met plastic card nadat enkele foutjes werden rechtgezet.
Verder heb ik dat gat ingescand om zo makkelijker aan een sjabloon te komen. Ik moet immers met dunne plastic card een "raamomlijsting" rond dat gat maken. En om het toch wat gelijklopend te hebben, probeer ik het zo. Das iets voor deze avond...
De voorzijde van de trailer is ondertussen ook bijna klaar. De twee bakken zitten er al op en alles werd bijgeschuurd, geplamuurd en verder geschuurd. De primer erop moet aantonen waar nog foutjes zitten...
Bovenop de trailer komen drie bakjes. Eentje is vast de airco. De rechthoekige heb ik al aangebracht en zijn zelf gemaakt uit styrene. Het voorste ronde deel laat nog even op zich wachten. Ik heb nog geen idee hoe of wat... Tips zijn welkom ;-)
Het probleem rond "McQueen" of "Lightning McQueen" is ook opgelost. Mijn DVD doet het niet meer en de broer van mijn vriendin bracht voor mij een gedownloade versie mee. Blijkt nu dat op deze ook "Lighting McQueen" op de trailer staat. Blijkbaar hebben ze voor de Europese versie enkele aanpassingen gedaan. Aja, want wij spreken van Bliksem McQueen en de Fransen van Flash McQueen. Dus moest de trailertekst wat aangepast worden... Voor mij is het evenwel duidelijk nu: ik maak de officiële versie van Pixar, dus met "Lightning McQueen" erop !
Hogergenoemde website is trouwens het walhala voor Carsbouwers. Man, wat ik daar al allemaal gevonden heb... Misschien moet ik al mijn andere bouwdozen wegdoen en enkel nog Cars gaan bouwen (ook diorama en dergelijke). Maar voorlopig laat ik dat nog even voor wat het is want een rallywagen als tussendoortje is ook fun ! Op naar de volgende update;...
Grtzzz