VW FC MONZA - Perdieus Motorsport
De races van de VW FunCup volgen mekaar snel op, twee weken geleden in chimay, twee weken daarvoor in Dijon, en dit wekeend vertrekt perdieus motorsport voor de derde manche van het EK naar Monza, Italië.
Nog altijd worden de studenten op de wagen vervangen, wegens examens, en de piloten zijn dus dezelfde als in Chimay, m.n. Marc Perdieus (the bigg boss) en Manfred Verbeke
Aan het EK nemen niet zoveel FunCups deel als aan het BK, maar niet getreurd want in monza worden de Europese FunCups gekoppeld in een strijd met de Italianen. daar heeft marc slechte ervaringen mee, want vorig jaar in Vallelunga is hij immers in zijn achterste gepakt geworden door een zotte italiaan. gevolg was dat onze uitlaat eraf gevlogen is en zo zijn we drie toeren kwijt gespeeld, vervanging, rechttrekken ed.
Vermits er 25 permanente deelnemers aan het EK en zo een 15 Italianen zijn, verwacht ik een opkomst voor deze race van ongeveer 40 teams. De italianen doen niet mee voor het EK, m.a.g. dat er toch weer minimum een 15de plaats europees gehaald zou moeten worden. let wel, de Funcups die deelnemen aan het EK zijn de topteams uit de FunCup, waardoor het minder makkelijk is om vooraan te eindigen, dat spreekt voor zich. desalniettemin moet PM ervoor gaan, ze verdedigen immers de 12de plaats in het EK, en de betrachting is toch om tegen het einde van het seizoen binnen de Top 10 te eindigen.
Laat ons hopen dat het weekend geen schade oplevert, want we hebben net de fakturen van de crash in Francorchamps binnengekregen en ... deels betaald (tis nogal veel naart schijnt).
het vertrek naar italië neemt plaats om vrijdag 6/6/2002 rond 20u, wat betekent dat men snachts zal rijden met de mobilhome. de auto wordt meegegeven met de camion van VDB-racing (Aartselaar).
hieronder zal eveneens een verslaggeving volgen, maar ik vermoed dat ik niet zoveel smsjes en telefoontjes zal krijgen als bij de race in Chimay (belgenland dus).
to be continued ...