View Single Post
Old 25-04-2012, 09:36
Wet Sellery Wet Sellery is offline
De Paddock Rookie

Omdat slechts weinig van de motor zichtbaar is als hij in de auto zit, ga ik hem niet super-detailleren. Maar er zijn hier en daar wel wat onderdelen die wat aandacht kunnen gebruiken. Een stripje plasticard op maat geschuurd komt onder het rode onderdeel te zitten. In de grote gaten komen de messing buisjes, de kleine half-ronde stukjes moeten de plaats voorstellen waar de bouten in zitten. De bouten zelf ga ik niet toevoegen, zelf het kleinste boutje dat ik heb (een zeskant met een sleutelwijdte van 0,6 mm), is te groot voor deze schaal. Maar die boutjes gaan wel op andere plaatsen in het motor-compartiment toegevoegd worden.

Met een laagje alu ziet het er zo uit :

Eenmaal gelijmd is dit het resultaat :

Het interieur wordt met zelfklevend vilt bekleed, hiervoor heb ik eerst malle uit papier gemaakt :

Deze mallen heb ik gebruikt om het vilt te snijden :

Heb nog wat details aangebracht :

Hierna werden de messing buisjes op het blok gelijmd, en kopjes van spelden zijn in de gaten van de rode zijkanten gezet. Dat geeft dan dit resultaat :

De spelden-kopjes zijn een beetje aan de grote kant, maar het is de bedoeling dat er nog iets van zichtbaar blijft als de motor is ingebouwd.

Verder heb ik het slot / sluitsysteem van de achterklep gemaakt. Het moet er gaan uitzien zoals op deze foto :

Van 2 stukjes messing heb ik een doosje gemaakt, en daarna een gleufje aan de bovenkant aangebracht. Het is best wel klein :

Reply With Quote