Quote:
Originally posted by Maarten
het lijkt wel dat het zo geschreven staat in de voorwaarden van de FIA dat vele grindbakken plaats moeten ruimen voor asfalt stroken (cf Raidillon - Blanchimont). is mijn inziens geen goede zaak, aangezier er sowieso rijders die "chicane" gaan afsnijden, en dan krijgen we weer de discussie van stop & go of drive-through en dergelijke meer. ook voor de veiligheid lijkt me dit niet opportuun.
maar ja wie zijn wij ook al weer hé, een stem en niks meer ...
|
Nochthans,... Ook Zolder had tijdens de DTM zo'n asfalten uitloopstrook kunnen gebruiken in de chicane, en ook die koprol van ik-weet-al-niet-meer-wie was volledig de schuld van de grindbak.
De FIA gaat er waarschijnlijk vanuit dat de (zeer sterke) auto's van vandaag (met schokabsorberende kreukelzones, etc) minder lichamelijk letsel veroorzaken wanneer de auto in de banden vliegt, dan wanneer een grindbak hem in de lucht lanceert...en dat kan ik ergens wel volgen. Voor een zware Viper lijkt een grindbak natuurlijk nog steeds de beste keuze...