Vandaag tijd en goesting om te modelbouwen, dus de keuze was natuurlijk welke eerst.
Wel het werd de Capri. Op de beurs van Moveleo heb ik er nog even aan gewerkt, daar werden nog een aantal koelribben uitgekrast. Maar ik twijfelde aan 1 gat waarin de koplampen moeten komen. Dat gat was maar juist groot genoeg maar vooral niet diep genoeg t.o.v. de andere kant. Mijn zelfgemaakte koplamp(en) lag aan 1 kant dieper.
Dan maar het gat terug uitboren, een beetje groter vijlen, achterkant toemaken en een beetje terug opvullen.
Quote:
Originally Posted by Nismo
Ook hier even aan verder gedaan. Ik heb al 2 pijnpunten aangepakt:
De barst in de carrosserie boven het achterwiel werd gelijmd en geschuurd. Na een dun laagje primer is er niks meer van te zien.
Voor;
Na;
.................................................. .....
|
Tijdens die werken aan de koplamp, ontdekte ik dit;

Een ramp, de body bleek verder te zijn gescheurd daar waar ik ze eerst nog had kunnen herstellen. Foxwild werd ik, en de mooiste woorden der nederlandse en engelse taal, die echter niet voor publicatie geschikt zijn, vlogen door de kamer. Ei zo na lag ie in de vuilbak, tot ik mezelf eraan herinnerde hoeveel werk ik al in dit project had gestoken. Dus werd operatie herstellen opgestart.
De binnenkant werd verstevigd met wat plasticard en secondenlijm.
Dan werd aan de buitenkant de overtollige lijm weggeschuurd zodat ik binnenkort wat plamuurwerken kan opstarten.
Hoe en waarom die barst er is gekomen, ik weet het niet. In ieder geval is de body niet geplooid geweest en gevallen ook niet.
We zien wel hoe het verder afloopt.