Nu, wat was het probleem? Ik had al wet wat ervaring met modelbouw natuurlijk, maar toch zat ik met deze bouw op een bepaald moment vast. De antirol-bar uit de kit paste niet en was veel te klein, en bovendien waren de instructies om de motor te bouwen wat mij betreft onontcijferbaar. Het was gewoon één 'explosietekening' en ik kon er maar niet wijs uit worden; waar alle onderdelen aan elkaar bevestigd moesten worden, noch in welke volgorde ik dat moest doen was mij totaal niet duidelijk. Ik was er alleen in geslaagd om het centrale motorblokje aan elkaar te kleven en daar zat ik vast. Ondertussen weet ik trouwens dat ik zelfs dat niet tot een goed einde gebracht had: de cilinderkoppen zitten achterstevoren op het blok gemonteerd. Hoe ik dat nu wel weet? Wel, ondertussen is er zoiets als het internet op de proppen gekomen, en nog beter: iets als 'google'. Na wat zoeken vond ik een thread van een collega die zijn FDS model wél in elkaar geknutseld kreeg met foto's, en dus kon ik het nu ook. Maar goed ook dat die foto's er bij staan, want ondertussen was ik zelfs dat onleesbaar plan kwijtgespeeld
Enfin, ik terug die kit bovengehaald dus. Het spuitwerk had ik 17 jaar geleden al gedaan en zag er nog wel ook uit. En de verf was ook al droog
Dus raapte ik de draad daar terug op, in de wetenschap dat ik de decals niet zoals gewoonlijk vooraf kon plaatsen om ze te sealen met vernis, want de bouw was al te ver gevorderd om om mijn stappen terug te keren. De cowling kan ik nog vernissen, de neus en de zijpanelen zullen het moeten stellen zonder vernis.
De eerste foto laat ons zien waar ik in 1995 beland was. Anno 2012 heb ik er enkele extra's op aangebracht zoals de verbindingsbandjes van de brandblusser, de stuurstangen, en een identificatieplaatje (blauwe pijlen). Eén van de showstoppers in 1995, de antirol-bar, werd verwijderd en vervangen door een gescratcht exemplaar. De gordels kunnen ook nog wel wat extra details gebruiken trouwens.
En hier is showstopper nr 2: de 6-cilinder turbo motor van de Ferrari. De cilinderkoppen zitten helaas omgekeerd, maar soit: ze zijn 'bijna' symmetrisch
Hier een dryfit van de motor in het chassis. Zelfs verkeerd gemonteerd zal hij toch op zijn plaats passen.