View Single Post
Old 14-06-2012, 16:18
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Dat is hier ondertussen gebeurd. Na de witte primer heb ik de Zero Paints 3-kleuren set aangeschaft omdat dit de exact correcte kleuren zijn voor deze wagen (en ik er nog meer in deze livery klaar liggen heb). Ik ben begonnen met het aanbrengen van de witte kleur. Alle Zero Paints verven zijn matte kleuren, wat het drogen en afplakken wel wat versnelt. Alleen moet ik het spuiten van matte verf nog wat gewoon worden want ik hou mijn airbrush te ver van het model af zodat ze al droog is tegen dat ze op mijn model komt en er een soort van stoflaag gevormd wordt op de kleurlaag, die gelukkig wel gemakkelijk af te vegen is met een propere doek. Maar door mijn airbrush dichter bij het model te houden vermijd ik dit probleem; door schade en schande heb ik weer iets bijgeleerd Na het wit werd de neus dus afgeplakt met Tamiya masking tape, en heb ik het rood aangebracht. Daarna heb ik een kopie gemaakt van het decalvel om de juiste vorm van de gouden striping te kunnen overtekenen op masking tape, waarna ik alles afgeplakt heb waar nodig. De gouden kleur is dus de laatste die ik aangebracht heb. Ik weet niet hoe goed de decals zijn, maar om die vorm deftig te decallen kost toch heel wat moeite, en ik vond het gemakkelijker om het te spuiten.

De gouden voorvleugels passen nog altijd mooi op de neus. het goud is in werkelijkheid wel veel mooier en dieper dan op de foto, waar de metallic deeltjes een weerkaatsing vertonen die er in werkelijkheid niet is.

Dezelfde oefening werd herhaald voor de centrale kuip, behalve voor het goud omdat dat hier een gouden streep wordt die ik wel als decal ga aanbrengen.

Ook de radiator afdekkingen kregen dezelfde behandeling; ze werden afgemeten op de kuip voor het afplakken zodat ze exact op dezelfde lijn zitten van opzij bekeken.

En dan kunnen alle gespoten onderdelen eens bijeen gelegd worden om te zien hoe het geheel er uitziet.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1970_lotus_72c_09.jpg
Views:	2186
Size:	179.5 KB
ID:	25413   Click image for larger version

Name:	1970_lotus_72c_10.jpg
Views:	2151
Size:	157.9 KB
ID:	25414   Click image for larger version

Name:	1970_lotus_72c_11.JPG
Views:	2215