View Single Post
Old 13-08-2012, 11:36
Jens's Avatar
Jens Jens is offline
De Paddock Rookie

Lancia 037 Rally '83 Monte Carlo Rally W. Röhrl

Hallo,

Eerste post op dit forum dus als ik iets misdoe, let me know

Goed. De wagen waar het over gaat is de Lancia 037 rally van de Group B tijdperk.

Het is de wagen waarme W. Röhrl de Monte carlo rally won in 1983 en het podium deelde met zijn collega lancia rijder M. Allen.
De wagen eindigde dat jaar als tweede in het kampioenschap als achterwiel aangedreven auto tussen de vier wiel aangedreven wagens.

Genoeg info over wagen dacht ik en nu terug naar het bouwpakketje.

Het eerste wat me opvalt bij dit kitje is dat er heel wat flashlijntjes zijn maar dat het wel mooi gedetailleerd is.
Maar omdat ik graag wat meer realisme wil toevoegen aan deze wagen kocht ik een upgrade setje

Het eerste werk dat ik verrichte aan de body was het loszagen van de motorkap. Ik wil de motor namelijk kunnen tonen.

Na een uurtje zagen kwam is dit uit.

Alleen moest ik nog nadenken over hoe ik ervoor ging zorgen dat de motorkap opende op de correcte manier. Dat probleem werd opgelost door mijn upgrade setje. Er zitten namelijk scharniertjes in en die kunnen openen en dichtgaan.

Ondertussen is het motorblok al wat stillaan klaar. De kabeltjes zijn gelegd. Deze moeten enkel nog een kleur krijgen en neergelegd worden op het motorblok zelf.
Zo ziet het motorblok er uit :

De kabeltjes staan nu nog recht om de lijm te kunnen laten drogen en hechten.

De vooras is ondertussen wel al klaar samen met de radiator die geupgrade werd met het setje.

Zo tot zover mijn eerste post
De cockpit is het volgende op de planning en ondertussen wordt de motor op het onderstel geplaatst en verrijkt met kabels en wordt hij wat geweatherd om realisme in te brengen.

Commentaar en tips zijn steeds welkom...

Tot de volgende update

Jens

Coming up build:
- Audi quattro A1
- Audi quattro sport (restauratie)
- Audi quattro S1
Reply With Quote