Tijd voor een kleine update waar wel nogal veel werk inzat...
Ik heb een start gemaakt aan de zijflappen. Een stuk plastic sheet werd versneden tot de correcte vorm. Iets wat niet zo gemakkelijk was en als je goed kijkt, dan zal je merken dat er toch enkele foutjes op zitten. Voor mij zijn ze aanvaardbaar. Meteen werd de andere zijde gedupliceerd. Wat voor zijde 1 drie uur werk kostte, werd voor zijde 2 in 5 minuten gedaan...
Aan de binnenzijde (geen foto) heb ik bevestigingspunten en verstevigingen geplaatst zodat ik bij het in elkaar steken op het einde geen verrassingen krijg. Ik moet het er gewoon opschuiven.
Daarne begon ik de detailwerken aan zijde 1. De deur moet wat voor de rest van het canvas zitten dus werd dit gesimuleerd door er een line in te trekken. De linkerkant werd dan geschuurd en de rechterkant kreeg een stripje plastic zodat het wat omhoog kwam. Dit lijkt mij voldoende. De afwerking volgt met Tamiya putty. Ook de ramen werden er al ingesneden. Met potlood duidde ik de plaats aan waar er nog wat reliëf moet komen om het canvas na te bootsen. Let wel, alles zit er als dryfit op. Die grote spleet bovenaan zal dus wegvallen eenmaal alles gelijmd is.
Volgend probleem is de achterzijde. Daar zit het canvas verkeerd en ga ik moeten verbouwen. Daarna moet ik het zijcanvas vast maken aan die achterzijde en aan het dak. Iets wat secuur zal moeten gebeuren...
Stap voor stap gaan we vooruit. Het is net iets makkelijker om de dingen van scratch te maken dan dat ik moet verbouwen aan de basis. De deadline van eind september moet ik in principe vlot halen... Al zijn we ook alweer voor school begonnen en is er de laatste week van de vakantie amper nog vrije tijd... We will see...
Grtzzz