View Single Post
Old 16-09-2012, 02:20
Wet Sellery Wet Sellery is offline
De Paddock Rookie

Na het vele polijsten heb ik de linkse zijruit zwart gespoten. Om dit makkelijke af te plakken heb ik een photocopie van de rechtse zijruit genomen, en dan een stukje tape op de juiste grootte gesneden. Op de foto zijn er wat oneffenheden, deze zijn verdwenen na het spuiten van de vernis :

De uitlaten hebben een bruine en een zwarte wash gekregen om wat diepte en kleurverschil te krijgen. Op de foto is de wash nog niet droog :

Om de stoelen vast te lijmen heb ik 2 stukjes van het zelfklevend vilt eruit gesneden, in de gaten heb ik 2 stukjes plasticard gelijmd, hierop worden dan de stoelen gelijmd :

De hele body heeft een behandeling met Turtle Wax gekregen, staat nu mooi te blinken :

Met een stukje zwart plastic en wat oranje verf heb ik de houders voor de gordels gemaakt :

De gespen van de Tremonia set zijn voor een 4-punts gordel. De vierkante gespen heb ik driehoekig gevijld en er een gaatje in geboord, ze worden nog zwart gespoten :

Op deze manier komen ze (met behulp van een speld) in het interieur te zitten. Eigenlijk moeten ze wat hoger komen (aan de zijkant van de dakhemel) maar voor 1 keer vind ik het niet erg :

Het motorcompartiment heeft nog wat bekabeling gekregen :

Door het dunner maken van de raamlijsten die op de deur zitten, is er een spleet tussen de metalen deur en het plastic gedeelte aan de binnenkant. Ik wou dit eerst met een stuk plastic dicht maken (hierbij heb ik de verf van het raamrubber op de linkerdeur beschadigd), maar dat zag er niet uit. De spleet stelt nu de ruimte voor waar het glas van het venster zit :

Ik heb de plaats waar de verf beschadigd was bijgewerkt, maar het ziet er niet uit. Dus even opnieuw schuren en spuiten, en dan hoop ik dat de deuren klaar zijn :

Reply With Quote